Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

tisdag 17 maj 2016

Att stötta någon med ME


Det här klippet säger allt det jag inte klarar av att förmedla. Hon som gjort detta bildspel har själv ME och sätter verkligen fingret på hur omgivningen kan hjälpa men också hur man som patient kan känna sig. Jag jobbar på detta med att kunna ta emot hjälp utan att känna skam, eller att alls känna skam. Att visa mitt allra sjukaste jag, det som händer efter att jag träffat vänner. Att släppa att jag måste prata eller vara trevlig när någon kommer över för att hjälpa mig när jag är som sjukast. Svårt, för jag älskar ju mina vänner och blir så glad bara av att se dom, men i mitt värsta läge behöver jag blunda och vara helt neutral i mitt känsloläge för att inte få svåra symptom, symptom som inte går över på flera dagar och som i sin tur kräver ännu mer vård.
Jag lär mig och jag övar på det, det kommer nog en vacker dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!