Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

lördag 28 maj 2016

Lyrik på en lördag - Carolina Lindberg


Knoppar som rymmer allt
Om det goda som finns fastän det inte syns

Knoppar av kraft. 
Begynnande blomster men ännu ej i sin prakt. 
Bida er tid, ha inte bråttom.
Än är tiden inte här. 
Fortsätt att vila, ni knoppar av kraft. 

Frosten kan ännu slå till, vintern kan ännu bli karg. 
Luras inte av regnet som faller, luras inte av värmen som lockar. 
Förbli knoppar ännu ett tag. 
Vik inte ut era vackra blad. 
Kommer kylan står ni där, tomma på all prakt.  

Om ni värnar om er kraft och er prakt så ska jag värna om min.  
Jag ska inte visa allt som är jag. 
Jag ska inte göra allt som är jag. 
Inte än, det kommer sedan. 
Var viss om det, det kommer sedan. 

Vila små knoppar som rymmer allt. 
Vila i visshet om att ert goda kommer fram. 
Vila i att du ska få blomstra, bara inte än.
Knoppar av kraft. 
Begynnande blomster men ännu ej i sin prakt.  

- Carolina Lindberg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!