Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

tisdag 24 maj 2016

Som ni ser har min blogg lite nya headers och gadgets å allt vad det heter!

Nu hoppas jag det ska kännas lättklickat till viktig information om ME och pågående forskning. Största bilden är viktigast! Direkt till sidan där man kan skänka en peng till den främsta biomedicinska forskningen om ME.

Jag själv kan rekommendera att välja månatligt bidrag, en liten summa som man har råd med och så blir det gjort regelbundet istället för att helt glömmas av.

Linda Tannenbaum, verkställande direktör för OMF, har sagt att det månatliga bidraget är särskilt uppskattat för dom, då rullar det på regelbundet för dom också förutom dom stora donationerna.

Men nu vill jag stolt visa upp min dahlia som just kommit upp! Har ju förberett hela vintern för att kunna plantera lite frön och knölar som skulle kunna funka på vår lilla balkong, lättskött, allergifritt, färgstarkt, terapeutiskt och alldeles underbart.

Jag har inte sått eller planterat på många år, så detta är spännande. Sen förra året är jag trots ett vidrigt skov nu iallafall lite starkare i kroppen såpass att jag kan lyfta kannan och vattna. Min man har ju gjort grovjobbet, hämtat hem jord och planteringskärl, och jag har kunnat planera liggandes i sängen under några månader och klickat hem både frön och knölar. Och så har jag tagit en liten promenad till balkongen lite då och då och planterat och vattnat, det har inte tagit så många minuter åt gången, jag har verkligen delat upp det i små stunder.
Och nu börjar det komma upp! Lyckan!

Hoppas på solros, luktärt (luktfri), dahlior och slinger- och buskkrasse. Färger - alla möjliga! Och så måste jag ju ha en passionsblomma också som förra året men det får bli färdig planta. Den slingrade sig så fint över hela balkongen förra året!

Jag har även lite hänglobelia och annat fint som fyller upp och ger färg tills allt annat kommit upp, känns så mysigt nu!
Och i vintras la ju min man ett varmt och fint trallgolv på balkongen, det har vi ju velat ha sen vi flyttade hit för 16 år sen, så äntligen!

Se så söt bebis!



4 kommentarer:

  1. Jag hoppas Du får odlingslycka :) Alltid skoj när det man sår, planterar växer. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja visst är det! Kram ❤️

      Radera
  2. Apropå odlingslycka så vill jag passa på att tacka dig för att du sår och sprider så många frön i ME-världen också! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, tack! Det värmer att höra! <3

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!