Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

torsdag 26 maj 2016

Throwback Thursday 3

Förra inlägget, som är en tillbakablick till 2013, skrevs när jag precis fått diagnosen och börjat ta in att jag inte skulle bli frisk från min utmattning och att jag hade blivit så mycket sämre. Att sjukdomen är neurologisk, kronisk, obotbar och i vissa fall progressiv.
Sen jag skrev det har jag blivit ännu sämre och mer begränsad. Jag vet inte om jag har den progressiva formen, men jag vet några som har det. All kärlek till er💛

Här kommer lite bilder som jag tog med min 4:a, den mobil jag hade då, när jag fortfarande orkade komma ut på egen hand nån gång ibland, köra bil själv kortare sträckor och kunde fika med vänner.

Jag hoppas såklart kunna backa bandet, komma tillbaka till den nivån som jag hade då.
En nivå jag tyckte var skrämmande. Jag hade aldrig upplevt en sådan rejäl fysisk krasch innan och trodde knappt det var möjligt att känna sig så sjuk som jag gjorde dom värsta dagarna.

Nu skulle jag gärna må som jag gjorde då om man jämför. Precis som dom patienter som är sämre än mig längtar efter den nivån jag har idag.

Jag hoppas men hoppas lagom. Jag måste kunna bära grusade förhoppningar, kunna landa i det som är nu och inte hur det var eller skulle kunna bli. Här och nu.

Min sista långpromenad genom favoritkyrkogården på väg till favoritfiket.


Min sista tur på egen hand till Botaniska där jag..


hälsade på karparna,..

hittade ett löv som såg ut som en pussmun💋...

och köpte en vacker lilja från Himalaya som fick bo på balkongen den sommaren.

Köpte även olika rödbladiga alun, helt underbara växter som jag skulle vilja ha massor av i en stor fantastisk drömträdgård!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!