Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

onsdag 11 maj 2016

Trots kaoset så finns det hopp

Min hjärna är helt väck nu efter alla samtal och research gällande vår mögelskadade bil. Alldeles för mycket på en och samma gång och saker som måste fixas nu nu nu för att det inte ska bli ännu mer kaos.

Vi hyser lite hopp men på vilket sätt orkar jag inte förklara. Och chocken som kom i helgen har ju tagit kraft i sig nu som vi på nåt sätt ska återhämta oss ifrån samtidigt som vardagen fortsätter samtidigt som det blir merarbete kring bilen. Och nya problem uppstår längs med vägen så det är fortfarande lite berg- och dalbana i känslorna.

Vänner har ställt upp och kommer att ställa upp så fort vi vet vad vi behöver hjälp med. Så fort vi orkat sortera alla tankar och får till en plan.
Folk håller tummar, sänder oss kramar och ber. Vi är så tacksamma. 

Allt är så grönt nu, färgen jag längtat efter! Värmen är okej, inte för varmt och inte för kallt. Det går att vila inne i mörkret och sen krypa fram framåt eftermiddag/kväll och andas lite friskt på balkongen några minuter. Tacksam.

Nu blir det lite bilder på teal och grönt från vårat nya sovrum, det lite tystare rummet som är vädringsbart med pollenskydd. Med linneöverkast och linnegardiner, inramade pressade löv från tidigare höstar, vallmo i vas, ramar utan innehåll som väntar på sommarens eller höstens pressade växter, mina guldsandaler från 40-talet, bilder på Native Americans som jag hittade i en fin loppisbok, mattor i olika mönster, Singoalla med illustrationer av Carl Larsson, gamla spikhål och konst från vänner.














4 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att det löser sig för er. Kram

    SvaraRadera
  2. Suuuuperfint! Så kul att du visar. Vill göra tavelvägg ovanför nya soffan (som aldrig blir av, först pengar, sen full kalender) där vi nu bara har en stor guldspegel. Vi hade min cello på den väggen också förut, men den har min styvdotter nu och det är ju ljuvligt att den används. Lycka till med vattenskräpskadan! Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!