Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

måndag 16 maj 2016

Veckans lista över saker jag är tacksam för

När man hamnar i kris och får stöd och hjälp så svämmar hjärtat över lite extra av tacksamhet för allt möjligt fint som är en motpol till det som är jobbigt. Denna vecka har verkligen varit kämpig och helt galen, men jag är så tacksam för:

➳ Vänner som hjälper om och om igen och som inte tröttnar på oss och vårat behov av hjälp. Som lånar ut bil och som kommer och diskar och hänger tvätt. 

➳ Att vi äntligen fick träffa vänner från andra sidan landet, som planerat länge för att ens göra det möjligt. Som, istället för att göra en havsutflykt som det var tänkt, hjälpt oss att riva ur all fuktskadad inredning i bilen.
Och som lagat mat till oss dessutom.
Som ansträngt sig för att vara så parfym- och allergenfria som möjligt.

➳ Att jag ens kunde prata en stund med våra gäster trots att jag är väldigt dålig just nu. Att jag kunde känna mig avslappnad trots att det är stressigt att träffa vänner man inte träffat på två år och därför vill prata om allt. 

➳ Alla små meddelanden och mail som jag får skickat till mig, med livstecken, uppmuntran, bilder från naturen och omvärlden och på barn jag tycker om och saknar. Att jag blir tänkt på. Fastän jag inte orkar tänka tillbaka så aktivt.

➳ Att vänner klädde sig i blått på ME-dagen.
➳ Att media publicerade en massa bra om ME för att göra sjukdomen mer känd för att vi sjuka ska få hjälp.
➳ Att patientföreningen RME gör så många bra grejer för att vi ska få rätt vård.

➳ ALLT GRÖNT NU! Åhjälp vad jag älskar att alla löv spruckit ut!
Bästa ljud- och ljusdämparen!

➳ Att det lilla fröet jag sådde för några veckor sen har vaknat till liv. Och att jag ens klarat att så! Det är min lilla bäbis nu, eller kattunge. Kollar så den andas och mår bra.

➳ Min man. Alltid. Min klippa. Och att han gett mig en kikare som vidgat min värld.


Fejkbukett är fint och bra!


Drömträff också!


I kikar'n!


Min bäbis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!