Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

torsdag 2 juni 2016

Balkongen på kvällen är alldeles underbar nu

I denna värme så måste jag ligga rätt still och inte göra något alls för att inte få förvärrade symtom.
Alla rum är mörklagda och vår tysta fläkt är på. Men trots det så blir det varmt, varmare för varje dag. Från 21 grader är det nu uppe i 24. Ute är det 26-28.

Igår hade jag feber och frossa, ju varmare desto svårare har min kropp att ställa in termostaten. Så jag låg med täcke, fårskinnstofflor och munkjacka. Svårt och tungt att andas och yrsel. Dricker massvis med vatten och äter i små omgångar för att inte bli för utmattad.

Men på kvällen kommer befrielsen, i skymningsljuset, då drar vi upp persienner och rullgardiner och så sätter jag mig en stund på balkongen och njuter av mina små plantor som växer och växer. Parfym- och röklukt från grannar är knappt kännbara nu och det är så skönt.
Pollenhalten sjunker lite i skymningen också och dom värsta myggen har slutat bitas.

Vår balkong är ju bara nån dryg kvadratmeter men jag kan halvligga på golvet om jag har en massa kuddar, så det är min plan för ikväll, måste bara fixa en mjuk liten madrass också så jag inte får ont i kroppen.

Se så fint det är i skymningen!

Från sovrummet
Balkongsidan



Dahlian börjar bli stor!

Pionbukett från maken som fick flytta ut en stund. Pionerna flyttade, inte maken.



4 kommentarer:

  1. Ja, nu njuter vi av varje stund som går. Jag tror på Florences teori om att naturen hjälper läkningen. Oklart vilken läkning, men det gör gott i skogslängtande själ att andas in skapelsen.
    Jag hoppas du sluppit frossa idag. Jag har både frusit och kallsvettas (vilket jag inte brukar) så jag tänkte jag kunde ta din ranson idag. :-)
    Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag får verkligen den känslan speciellt när jag är i vårt paradis vid havet, bortom miljöförstöringar av olika slag. Som att naturen där ute fortfarande funkar lite som det är tänkt och vi i symbios med den.
      Allt hänger ju ihop i vår skapelse!

      Idag mår jag oförskämt bra, för att vara jag. Ingen hjärndimma, ingen intryckskänslighet, feber, frossa eller ens svettningar. Och då är det varmare än igår. Om man ändå förstod sig på denna sjukan, så nyckfull. Tacksam att den var nyckfull på ett bra sätt idag.
      Men så typiskt att du tog över den istället! Hoppas det är kortvarigt! Kram <3

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!