Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

onsdag 8 juni 2016

Dahliorna (plural!) och solrosorna på balkongen

Nu har äntligen den andra dahlian tittat upp också! Och den första är en växt nu, kraftig och grann! Det här är så spännande för mig, första gången jag planterar knölar. Hoppas på många fina blommor, hemskt nyfiken på hur dom kommer se ut i verkligheten!

Solrosorna har fått varsinn liten kruka nu, jag kommer nog få gerillaplantera några av dom när dom växer ur krukan eftersom det blir för trångt på balkongen.
Kanske längs med husväggen så jag ser dom från balkongen.

Nu hoppas jag krassen börjar blomma snart, är så nyfiken på färgerna!



2 kommentarer:

  1. Åh så mysigt med kvällsbelysningen! Dahlior är verkligen vackra, jag brukar ibland köpa plantor, men har aldrig satt knölar. Spännande att se hur de blir :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, belysningen är så mysig! Hoppas jag lyckas med blommorna, då blir det bilder!

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!