måndag 6 juni 2016

Förra veckans höjdpunkter som gjorde mig glad och tacksam

Att jag kunde vila lite på balkongen när mörkret fallit och pollenhalten sjunkit.

Jag njuter så av att kunna se mina små plantor växa, det betyder mycket!

Känns också skönt att kroppen till slut kom överens med värmen och att jag fick några bra nätter med skön sömn.
Vaknar av fågelkvitter vid 4 men tål äntligen öronpropparna och får inte migrän av dom så jag har kunnat sova med dom och kunnat ha öppet fönster. 

Men......just nu är jag kraschad efter en kort utflykt till baksidan av huset och då är det himla jobbigt att känna tacksamhet och glädje, måste bara få ur mig det. 

För det enda jag gjorde var att ta stolstrapphissen ner till källaren, rulla ut med scootern några meter och krama några vänner som kommit dit en stund. Vi pratade lite och så rullade jag fram till några häggbuskar på gården som blommar så fint. Svängde runt huset och in i källaren igen och sen upp med stolstrapphissen.

Fick frossa och har legat i timmar nu med både influensavärk och illamående. Jag som har sjukdomen och lever med detta fattar inte hur det kan bli så illa av väldigt lite aktivitet. Fast jag vet att det ju blir så nästan varje gång. Det här är ju inte alls någon ny upplevelse, men jag vänjer mig aldrig.
Aldrig. 

Jag är ju så glad och tacksam för det som går men jag är extremt otacksam över den här sjukdomen, den är bara hemsk. Som ett straff. Jag kan koppla att man blir dålig av stress eller att ha tagit i en massa som när man städar eller lagar och fixar, men att bli så sjuk av avkoppling och att vara med vänner ute i naturen! Det går inte att ta in!

Sådär, tacksamhetsmåndagen fick ge plats för lite frustration också, det behövdes!

2 kommentarer:

  1. Sannalilylou09 juni, 2016

    Så trist! Du förtjänar bättre och jag längtar innerligt efter att se dig ultrakompenserad inom en snar framtid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så skrutt när man ju stortrivs med sina vänner och vill träffs åtminstone en kortis ju! Inte bara vinka från balkisen😕
      Tack för pepp kära du! Må alla sjukdomar vara borta snart 💜

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!