måndag 20 juni 2016

Jag kan inte riktigt formulera mig, så tacksam är jag!

Fick en underbar present i helgen av en minst lika underbar familj, ett set med kaffekoppar med förgätmigej på!

Förgätmigej är ju förutom att dom är vackra även en internationell symbol för ME, på engelska blir det nämligen den perfekta ordleken 'forget-ME-not', och så syftar det på att ME-sjuka lätt blir bortglömda i olika sammanhang; forskning, vård, tillgänglighet i samhället överlag men ibland även av vänner och anhöriga. 
Det gäller ju fler sjukdomar såklart, ju mer begränsad man blir desto mer glider man bort från sammanhang man tidigare var med i.

Tillsammans med kopparna fick jag även ett fint kort av dottern i familjen, som precis slutat lågstadiet, med dom här superfina orden:

"Jag saknar dig jettemycket! Jag tycker det är synd om dig! I love you!"

Å alltså, grät när jag läste! Vilken underbar tjej! 💜
Tacksam för dessa vänner!







2 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!