Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

onsdag 1 juni 2016

Lou Lou - Albin Lee Meldau

Här är han igen, Albin från Göteborg med Nina Simone-rösten, från Nyhetsmorgon för några dagar sen. Så kom jag på att det var så jag hörde nu världskända Göteborgarna The Soundtrack of Our Lives för första gången, på just Nyhetsmorgon. Året var 1997 och jag var nyinflyttad i stan. Dom var så bra tyckte jag, så retro och nytt för att vara 90-tal på nåt sätt. Och så coolt att dom var från 'min' stad. Sen dess har jag hört mycket bra musik från Göteborg, både live och via inspelning; Broder Daniel, Niki and the Dove, José Gonzalez, Mattias Hellberg, Graveyard, Silverbulitt, Nationalteatern och många fler.

Men det jag saknar mest är min mans band och hans spelande, jag var ofta med när dom repade men orkade mindre och mindre med åren, och sen tre år tillbaka varken hinner eller orkar min man spela eftersom han tar hand om mig.  Jag hoppas innerligt att det en vacker dag blir ändring på det! Jag älskar att höra min man spela och sjunga och längtar tills jag klarar det igen! Jag längtar tills jag inte är så ljudkänslig som jag är nu, tills jag kan njuta av fågelkvitter eller bara stå ut med allt ljud runtomkring mig både i och utanför lägenheten.
Dom dagar jag klarar lite musik på mobilen och med hörlurar är underbara, då längtar jag mig bort till en festival eller livespelning, och lever på det en liten stund.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!