Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

tisdag 19 juli 2016

Balkongprakt

När larver och tvestjärtar började gnaga på mina dahlior som jag drivit upp från knöl så fick jag lite lätt panik. Dom äter så fort! Blomkrassens blad är helt perforerade och det får bara inte hända med dahliorna också som sakta men säkert snart når 1 meters höjd.

Så jag googlade och läste på och kom fram till att det var dags för pyretrin, ett 'naturligt' bekämpningsmedel gjort på krysantemum och rapsolja.

Min man åkte iväg till blomstervaruhuset eller vad man kallar det för, för att köpa det, och där fanns minsann även dahlior som redan var i blom. Det behövde jag som tröst kände jag! Jag har längtat så oerhört efter blommorna och har massa dahlia-odlande små farmer (när jag blir frisk ska jag ha en blomfarm) i mitt flöde på Instagram, men det har inte hjälpt. 
Nu, nu, nu, är mitt motto ibland!

Den här rosa fick det bli i väntan på att mina ska blomma:










2 kommentarer:

  1. Vilka fina dahlior. Nästan som små minipioner. Gillar den rosa färgen. kramar till dig.

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!