onsdag 20 juli 2016

Det lutar åt att jag har en virusinfektion ovanpå allt elände

Influensasymptom ovanpå influensasymptom.
Ringde vårdcentralen igår och bollade huruvida jag kanske har nåt mer än bara det gamla vanliga. Och det verkar så.
Vilket dessutom ger extra mycket symtom på mina kroniska sjukdomar.
Mina eksem som ju varit under kontroll i flera månader har blossat upp rejält. Det brinner och svider och hårbotten är full med blåsor och sårskorpor.
Feber kring 38, hemsk värk som vandrar, svår huvudvärk, illamående och en mage som känns på gränsen till magsjuka hela tiden.
Svullna lymfkörtlar under och kring käken.
Svag hosta och ibland ont i halsen.
Allt kommer och går, och påminner ju om min ME men känns lite mer ändå, det är dessutom inte ansträngningsutlöst.

Ja, och så tennisarmbågen också.

Sjuksköterskan sa att det går lite skumma virus nu, nån slags influensa som håller i sig ganska länge men som är rätt diffus. Folk känner sig håglösa.

Nu har jag varit dålig i 10 dagar, men innan dess hade jag en släng en vecka och sen kände jag mig okej (bara vanliga influensasymptom) en vecka emellan nästa period som alltså nu är 10 dagar.

Men vi avvaktar med läkarbesök, jag riskerar att bli ännu sämre av att åka in, men om det håller i sig nästa vecka så behövs det kanske kollas upp.

Mitt immunförsvar jobbar ju inte som det ska med infektioner, så mina symptom kan hålla i sig ännu längre än för en någorlunda frisk människa. Bara att hoppas att det snart är på väg tillbaka till vanliga MEn. Som jag ju är så trött på.

Nu orkar jag inte älta det mer, blir tokig på allt nu, men härom kvällen bjöd himlen på vackra färger:






4 kommentarer:

  1. Men usch så jobbigt. Räcker ju liksom med dina andra besvär. Undrar om det är den influensan alla i vår familj haft med feber och förkylning i flera veckor? Krya på dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju inte helt omöjligt, så otroligt segt att dras med en infektion i flera veckor! Sommar dessutom, eller ja, vad man nu kan kalla den här årstiden, haha.
      Kram <3

      Radera
  2. Men fy! Blä! Och usch! :( borde vara olagligt att få sån skit uppepå allt annat :( stora kramar ❤️

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!