Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

lördag 9 juli 2016

Lyrik på en lördag - Carolina Lindberg

Jag skulle inte kunna göra det utan Dig
Anhörigas betydelse 

Vet du om vad du ger mig när du ger mig din kärlek? 
Du ger mig samhörighet fastän jag är ensam i min kropp. 
Du ger mig lycka fastän tårarna ibland kan rinna. 
Du ger mig glädje och skratt fastän svärtan finns. 

Vet du om vad du ger mig när du ger mig din kärlek? 
Du ger mig rum att vara jag, med min sjukdom och utanför min sjukdom. 
Du ger mig rum att bara vara. 
Du ger mig mod att fortsätta hoppas, för det finns inget val. 
Din kärlek berättar att du behöver mig, den ger mig mål. 

Vet du om vad du ger mig när du ger mig din kärlek? 
Du ger mig allt jag behöver och mer därtill. 
Du vill så gärna göra mig frisk. 
Lyssna till mina ord.  
Jag skulle inte kunna göra det utan Dig.

-Carolina Lindberg


6 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!