Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

måndag 4 juli 2016

Tacksamhet och sammankomstminnen

I helgen hade jag och mannen lite mini-sammankomst eller i alla fall lite känsla av att vara med på sammankomst genom att dels starta med en hotellaktig frukost och sen kolla klipp och bilder som våra vänner som var på plats på sammankomsten skickade till oss.

Jag blev så rörd och är så tacksam för att dom gjorde det, för då kändes inte saknaden lika mycket och så fick vi dessutom små andliga pärlor att leva på tills vi kan se inspelning av programmet i efterhand.

En jättefin pärla är om hopp och jag har en ny favoritbibeltext nu som handlar om hopp, från bibelboken Romarna, kapitel 8 och vers 24 och 25:


"Vi blev nämligen räddade i detta hopp;
men ett hopp som ses är inte ett hopp, för när man ser en sak, hoppas man då på den? 
Men om vi hoppas
på det som vi inte ser,
fortsätter vi att vänta på det med uthållighet"

(En annan favorit, sen länge, är några verser fram, 38 och 39:

"Ty jag är övertygad om att varken död eller liv
eller änglar 

eller regeringar
eller något som nu är eller något som skall komma eller krafter eller höjd eller djup eller något annat skapat skall kunna skilja oss från Guds kärlek som är i Kristus Jesus, vår Herre."

Eller ME, tänker jag.)

Såhär bloggade jag inför sammankomsten för två år sen, den senaste vi varit på (sen blev jag kraftigt försämrad i sjukdomen och har inte kommit tillbaka till nivån jag hade då):


Helgens kudde full med tårar, bra tårar ändå.

'Hotellfrukosten'

2 kommentarer:

  1. Vad underbart att ni har så fina vänner som vill att ni ska vara delaktiga. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det betyder jättemycket och värmde hjärtat! <3

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!