Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

tisdag 30 augusti 2016

Så mixar du coolt med sött i höst

"Söta outfits med cool edge bygger höstens snyggaste looks!" Urban modette heter det visst.

Fick ett mail från ett stort klädföretag med detta peppiga budskap. Visst, jag kan tacka nej till nyhetsbrev men modeoraklet i mig suktar fortfarande efter fina kläder och vill se det senaste utbudet.

Men jag börjar väl landa nu, landa i tanken att jag inte använder kläder på samma sätt som för ett par år sen.
Jag plågar bara mig själv när jag klickar hem ännu en paljettkjol som blir lite too much till ett läkarbesök eller som skaver om jag har på mig det under min dagliga vila ovanpå överkastet, under dagtäcket.

Gladiatorsandalerna i guld som jag beställde i vintras är helt oanvända, funkar också dåligt här hemma, inte ens på balkongen. Men tanken var god. Hoppet är det sista som lämnar en osv osv.

Men jag är inte helt nerdekad här hemma, försöker allt piffa till det med fina vilokläder, mjukt och liggvänligt men med nån slags uppkläddhet. Lite urban modette kanske rent ut av, jättesjuk men ändå söt och cool.

En bra dag orkar jag ha nån ring på mig och nåt mjukt armband eller halsband. Jag har ju knutit några vänskapsarmband som inte skaver allt för mycket, och så har jag lite halsband med hängen som jag trätt upp på mjuka vaxade bomullssnören. 

Sen har jag helt enkelt gömt alla andra kläder och smycken tills vidare, dom som jag inte kan använda. Orkar inte bli påmind liksom. Att jag är så sjuk.

Jaja, nu fick jag ältat lite ytligheter också, det behövs ibland det med.

För övrigt har vi lyckats komma ut till havet några dagar, mot alla odds, och det är mycket blandade känslor kring det eftersom jag ju inte hux flux blir frisk av det utan snarare kan bli ytterligare påmind om hur begränsad jag är. Jag är ju depp och det försvinner inte heller i en handvändning. Det märkte jag nu i alla fall.
Men så mycket fint vi fick se. Så många naturupplevelser har jag inte varit med om på jag vet inte när. Och det behövdes.

Mer om det längre fram nån gång. Om jag orkar. Kanske lite bilder åtminstone.

Äh, börjar med en bild redan nu. Den första solnedgången vi fick vara med om på vår utflykt och som vi inte ens behövde komma ur soffan för att kunna se. Så var det med det mesta, första parkett mot naturen från soffan eller möjligtvis ute på altanen.







2 kommentarer:

  1. Fint! Förstår. Bitterljuvt ämne. Fick också det där mailet och kände att det tilltalade. En behöver ju lite lagom yta ibland. Klokt med fina vilkläder, balanserat tänk! Och nån gång framöver här kommer du knocka oss alla när du kommer glidande i gladiatorsandalajerna! Mitt i vintern kanske rentav. Cool kontrast till stickestrumpor..?! Kram.

    SvaraRadera
  2. Jamen ja, tjocka strumpbyxor och sandalerna! Som japaner som har nån slags varm socka som är lika tjock som en sko, tudelad vid tårna så dom kan sina platå-flip-flops!

    Coolsöt urban modette-kram på dig!

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!