måndag 5 september 2016

Tack!

Jag hänger inte med riktigt i mina bloggrutiner nu, och det gör ju inget alls. Jag skriver för att få finnas lite, ta plats och höra mig själv. Dela, upplysa och bara vara. Det får bli när det blir, när orken finns.

Måndagarna brukar jag viga åt tacksamhet, vad jag uppskattat senaste veckan, och det är svårt ibland när sjukdomsplågorna skymmer utsikten och kräver hela uppmärksamheten. Jag är innerst inne tacksam för mycket, även när det är som tyngst, men det kan bli en onödig press att behöva uttrycka det bara för att.

Jag har en favoritstund på kvällen då jag sätter mig på en mjuk dyna i dörren till balkongen och blickar ut över växterna, skogen och stjärnhimlen. Då ber jag min kvällsbön, tackar min skapare för det jag kunnat uppskatta under dagen, och för att jag fått kraft att hålla ut. Ännu en dag.
Det känns inte tvunget, jag vet att jag kan beklaga mig också. Och det gör jag. Det känns oerhört tryggt. Han tröttnar aldrig.

Idag vill jag uttrycka min tacksamhet till er som tänker på oss lite extra och som bett för oss i vår vånda. Det har känts. 
Tack för små sms och meddelanden och vykort med uppmuntran, medkänsla och bibelställen som gått rakt in i hjärtat.

Bibeln, min favoritbok sen barnsben, full av klokheter och förklaringar om livet och vad som är vad. Vad som var, som är och som ska bli. Krånglig och konstig på sina ställen, men med en helhet som gör att jag litar.

Tack alla!💛

Dessa ord skickad av en omtänksam själ gick rakt in i hjärtat. Detta bibelställe är en favorit tillsammans med bibelversen som föregår den med en påminnelse om att vi inte är ensamma, att fler genomgår lidanden och vet hur det känns. Det finns så många därute som vet hur det är, som kanske till och med har facit i handen på hur man kan hålla ut. Eller som inte vet men som gör det ändå. Tillsammans försöker vi hålla ut. Det är bra mycket lättare än att hålla ut alldeles ensam.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!