Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

onsdag 9 november 2016

Vården är inte till för kroniskt sjuka och världen kommer inte att bli bättre på ett tag efter inatt

Idag ringde min man till hudkliniken som vi ska till på fredag. Han ville kolla om det finns möjlighet för mig att rullas in i ett rum och vila helt kort innan läkarbesöket eftersom jag är för dålig för att sitta i väntrummet.
Sjuksköterskan svarade då: "Om hon är så sjuk kanske hon inte ska komma?"

Vanligt argument. Min man försökte förklara att jag ju behöver läkarbesök just för att jag är sjuk.
Varpå sjuksköterskan skulle klargöra för hur rutinerna minsann ser ut och att det inte är så det "går till". Det vet vi ju redan, och det är ju inte så att deras patienter brukar ha den begränsning jag har, jag är troligtvis deras enda patient som skulle behöva att man frångår hur det "går till".
En gång om året dessutom.

Men men, nu när Trump och Putin styr denna värld så har jag inga förväntningar alls egentligen och mitt dilemma inför läkarbesöket är så oerhört litet om man jämför hur världen kommer att se ut efter 20 januari 2017.

2 kommentarer:

  1. Det borde ju inte vara så svårt för dem att försöka vara lite tillmötesgående när de nu har en patient som behöver lite annorlunda mottagande än de är vana vid. Hoppas det löser sig för dig. Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!