Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

onsdag 21 december 2016

Äntligen besked från både läkare och byggfirma

Min läkare skulle ringt för en vecka sen, men det gjorde hon inte. Det är tredje gången i rad det blir så. Då mailade jag och sa att jag inte fixar att ringa upp om och om igen och boka in nya tider. Hon ringde till slut och nu har vi en fortsatt vårdplan.

Hänga i luften, hamna mellan stolar. Värsta jag vet när jag är så begränsad och dagarna, kroppen och hjärnan inte räcker till. 

Så ringde byggfirman till slut också, dom kommer och river ut snickerier på fredag. Jag bad dom vara så tysta som möjligt och så parfymfria som möjligt. Dom skulle försöka. Själva utrivningen går ju inte att göra tyst men det värsta är prat mellan kollegor och telefoner som ringer.
Jag ska såklart ha hörselskydd på mig, men det räcker inte helt och dessutom måste jag vara med lite i samtal. Parfymdoft ligger kvar i luften i flera timmar och är svårt att vädra ut. Jag blir däckad av det, ungefär som om det vore en giftig gas eller brandrök.

Jag har fått en rejäl fysisk dipp nu, väntad men skrämmande. Svag i muskler och svimfärdig. Magsmärtor, illamående och frossa. Hjärtat slår ojämnt och hårt. Astman är tillbaka. Rejält psykiskt stresspåslag också, vaknat med panikattacker flera gånger inatt. Jag minns inte när jag hade såna panikattacker senast. Vidrigt.

Hemtjänst idag av ordinarie personal och på överenskommen tid, otroligt skönt. 

2 kommentarer:

  1. Kanske inte konstigt att du mår sämre med allt ni har kring men ack så jobbigt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,väntat på ett sätt, men man är ju aldrig riktigt förberedd på alla hemska symptom. Kram <3

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!