fredag 30 december 2016

Årets sämsta och bästa

Årets sämsta:

Att hälsan vände mot det sämre igen och att jag var sjukare än 2015.

Att jag blev extremt ljudkänslig, såpass att jag till slut fick självmordstankar.

Att ett hopp rasade när vi upptäckte mögel i bilen. Saneringen gjordes av min man vilket försämrade bådas hälsa rejält.
Vår rullande sommarstuga och flykt från hemmet var förstörd.

Att min man sanerade bilen varje semesterdag utom dom sista 14 och därmed inte kunde återhämta sig som man ju gör på semestrar.

Att vi fått mögel i köket på grund av läcka från vitvaror som kunde förhindrats om inte bostadsbolaget slarvat med byggmaterial och skydd för läckage.

Att jag är så invalidiserad och är beroende av hjälp från andra. Äckligaste känslan i världen. Tillsammans med känslan av att inte bli lyssnad eller trodd på av vården, men också av en del anhöriga.

Sämst globalt sett:

Att jorden blir mer och mer uppvärmd för varje år. 2016 slog rekordet från 2015, och 2015 slog rekordet från 2014.

Att folk röstar fram världsledare som förnekar klimathotet. Och är allmänt knasig. 
Att det ens finns världsledare.

Årets bästa:

Dagarna jag inte ville ta in på dödsklinik.

Dagarna då grannarna var bortresta och det var tyst i huset. 

Balkongnjutet varje dag då jag såg frön förvandlas till växter. 

Dom två veckorna vid havet då vi, som det känns, bjöds på naturupplevelser på första parkett av den störste regissören i världen, Skaparen. Det var som att han bjöd lite extra för att vi behövde det. 

All pepp från vänner som lyssnade när jag behövde pysa ut.

Hjälp från vänner när vi till exempel behövde få bort mögel fort.

Att Liam vann Idol.

Lisa Ekdahl i Så mycket bättre.

Filmen Far From the Madding Crowd.

Dom dagar jag kunde lyssna på musik.

Choklad.

Den här videon:



Att ni tittar in och läser min blogg. Tack!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!