måndag 12 december 2016

Kvar på to do-listan

• Samtal från min ME-läkare angående uppföljning av ny medicinering. 

• Två vårdbesök till denna vecka.

• Golvläggare som ska slita ut fuktskadad köksmatta. Kan bli närsom och helst denna vecka även om jag verkligen inte orkar. Men vi vill inte ha fuktskadad matta en enda dag till.

• Hemtjänst under tisdag, onsdag och fredag. Kan krocka rejält med hantverkarnas intåg och läkarsamtalet, och allt sammantaget ger mig redan stresspåslag och hjärtarytmi. Fast det ska avlasta. Pest eller kolera.

• Fläkt- och ventilationskoll som förhoppningsvis leder till bättre inomhusluft. 

• Gynbesök i januari, inte roligaste grejen i världen. Men att jobba som gynekolog, varje dag, är det kul då? Intressant kanske, men inte så intressant.

• Få hem UV-lampa från hudkliniken så jag kan börja sola mina eksem och kanske fylla på d-vitamin och förhoppningsvis tåla solen på sommaren. Jag saknar solen.

• Tandhygienist på hembesök. Har inte ens bokat tid än eftersom ett sådant besök tar enormt på krafterna. Tack o lov har jag inga rotfylllningar som krånglar och inget blödande tandkött som förr. Men vill förekomma eventuella tandproblem.

• Montera ihop en tröja som jag stickade i somras. Kan man lämna in sånt? Vore kul om jag kan använda den till sommarn. 2017?

• Sticka en alpackatröja till min man, den blir nog färdig 2018.

• BLI FRISK

2 kommentarer:

  1. Förstår att det är extremt tufft med allt som händer nu. Jag önskar er ett lugnare och friskare 2017. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nilla! Önskar dig detsamma, och en bra läkarkontakt! Kram <3

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!