Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

torsdag 22 december 2016

Vaknade utan att dippa direkt

Tack o lov för en hel natts sömn! Vaknade när grannbarnet ovanpå började härja, men jag somnade om. En hantverkare ringde på min mans telefon men jag somnade om då också. Underbart. Somna om är bland det skönaste som finns.

Jag dippade inte direkt på morgonen, kunde äta nästan hela grötportionen och satt upp utan att bli yr. Kunde bädda! 

Men sen kom dippen. Och då smsar hemtjänstpersonal att den glömt portnyckeln och är sen, "kan du öppna ändå?".
Det finns en väldigt viktig anledning till att vi precis lämnat ut portnyckel. Det är ju för att jag i n t e kan öppna. Jag är glad om jag kommer till toa.
Jag skrev som det var, jag har svårt att gå, porttelefonen är avstängd pga ljudkänslighet och min man måste fixa mat till oss. 
Fick till svar att hon fixar nyckeln. 

Jag vet att hemtjänstpersonal bara är människor och även helt fantastiska som valt detta yrke. Dom har en tuff arbetssituation och sliter sönder sig själva ofta. Men, jag måste se bortom det nu om jag ska orka. Jag har så ofattbart små marginaler och klarar inte chansningar. Jag vill inte krångla och jag mår så dåligt när jag vet att andra stressar, men jag måste överleva och filtrera bort sånt som jag egentligen inte har med att göra eller ens kan göra något åt. Sorry. 

Förresten. Jag vill inte att det ska bli ljusare, jag vill ha mörkt. Snart kommer den obarmhärtiga vårsolen och lyser in där jag vilar och så måste jag dra för och då missar jag den fina utsikten. Det är för lite vinter kan jag tycka. Jag vill ha nederbörd och kyla och årstider. 
Frost eller snö, det är så vackert och friskt ju. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!