måndag 16 januari 2017

Mina drömmar via Instagram

Älskar dessa konton!




Lynne har ett fantastiskt bed and breakfast i Kanada. Trädhus med rutschkana, airstreamer och pool som ser ut att vara mitt ute i Toscana.
Men hennes älskade make har obotlig cancer och just nu betar dom av hans bucket list. Det gör ont att läsa om, men samtidigt delar dom med sig av så mycket fint trots sorgen, allt det fina dom haft tillsammans.




Den här tjejen är kock och har en farm vid en flod där hon odlar sin egen mat. Och hyr ut en stuga på gården som bed and breakfast.
Just nu är hon i Costa Rica på semester och jag har hittat ännu ett drömresemål. Seychellerna och Washington/British Columbia får vänta!
Blåa berg i horisonten, hav, leguaner, värme och dimma. Och blåa berg i horisonten, sa jag det? Kolla detta och hör tystnaden:






Och så denna, en dahliafarm! Say no more!


En vacker dag ska jag ha en farm uppe i bergen och odla blommor och grönsaker, det ska rinna en flod bredvid och i horisonten ser man blåa berg och hav. 
Jag ska ha trädhus som mina vänner ska bo i när dom hälsar på och så svalkar vi av oss i poolen efter en dags arbete på farmen. På kvällen dukar vi upp till fest och dekorerar borden med stora fång egenodlade dahlior och äter nyskördade grönsaker.

Jag ska ha en stuga nere vid havet också, som man ser från farmen om man ställer sig längst ut. Där ska jag bo dom dagar jag fridyker i kelpskogarna och samlar snäckor och plockar tång som jag torkar och lagar mat på.

Är du med på planerna käre make? Vi kan peta in dina drömmar också, det har vi plats för! 

Sen undrar jag om vi kan göra en sån här rutschkana från gården ner till havet, det vore väl nåt, blåsandes såpbubblor? Ja!



2 kommentarer:

  1. Jo, då! Jag är med på allt även om jag gärna byter ut poolen mot något mer naturligt som sköter sig självt.

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!