Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

lördag 14 januari 2017

Mitt i allt elände så drömmer jag alldeles underbart

Ni vet när man vaknar alldeles kallsvettig men tacksam för att man inser att allt bara var en mardröm?

För mig är det bakvänt. Jag vaknar och kallsvettas när jag inser att drömmen inte var sann och att vardagen är en mardröm.

Men oj så tacksam jag är för mina nattdrömmar som tar mig med på äventyr jag inte kan göra i verkliga livet!

Inatt drömde jag att jag gjorde en roadtrip med vänner och efter ett tag insåg att jag tålde deras parfymer! Och att jag ens orkade göra en roadtrip liksom! Jag badade med söta sköldpaddor som lekte och klättrade på mig. Det kittlade till så skönt. Och vattnet var friskt, jag var frisk och allt skimrade som opaler.

Om jag i perioder känner mig trängd och inmålad i ett hörn, och inte ifred, så drömmer jag ofta om att vi bor i lägenhet med många rum men att lägenheten nånstans inte riktigt är helt avgränsat, det är antingen öppet till en granne eller till trappuppgången. Lägenheten är ofta färgrik och underbar, men med den lilla detaljen att inte känna sig helt trygg.

Härom natten drömde jag om samma lägenhet, men nu var öppningen tillsluten. Ifred! Trygg!
Vad nu det säger, när jag känner mig allt annat än så i verkliga livet just nu. Men skönt i drömmen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!