fredag 24 februari 2017

Lyckat läkarbesök

Igår kom jag äntligen iväg till gynekologen, ett besök vi fått skjuta på eftersom min läkare varit sjuk. Högst ovanligt enligt mottagningen, dessutom flera läkare sjuka samtidigt. Denna vinterns virusinfektioner har slagit hårt på många, det har varit långvariga och återkommande influensor och förkylningar.

Besöket gick väldigt bra tack vare personal som förberett så att jag kunde ligga ner under hela besöket. Väntrummet gick bra att vara i eftersom det finns en soffa där att halvligga i, men britsen var även förberedd strax intill väntrummet ifall jag hade behövt ligga ner helt och vänta, och så hade dom kört in mig på den till läkaren om det hade behövts.

Det är enorm skillnad i energisparande för mig att kunna ligga ner under samtal. Det var heller inga problem med att släcka ner starka lampor, jätteskönt.
Själva gynundersökningen gick bra och min läkare frågade till och med om jag behövde hjälp av en undersköterska för att byta om. 

Innan besöket hade jag även haft möjligheten att maila mottagningen för att ge info om ME till läkaren, jättesmidigt. Tack vare det så behövde jag inte slösa energi på att förklara så mycket på plats och läkaren var mer förberedd med en helhetsbild över min hälsa.






4 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!