fredag 3 februari 2017

Min mobilskärmsläckare just nu

Jag hajar till varje gång jag ska låsa upp skärmen och blir pepp av mina egna ord. "Just ja, så är det!"
Det lugnar mig. Även om jag ju såklart inte kan veta om jag blir bättre än såhär. Men ändå, jag vill säga det till mig själv.

Jag klarar inte att höra det från nån annan, för då är det som att dom inte tar mitt mående på allvar. Fast jag vet att dom verkligen gör det. Min man får inte peppa mig, stackarn, bara bekräfta och trösta.
Men kanske att jag bara vågar lita på mig själv just nu? Klarar att bli sviken av mig själv om det inte blir så som jag sagt.
Ja, så är det nog. 

Sen vet jag att orden har dubbel betydelse för mig. Om jag inte skulle bli bättre nu så är jag i alla fall bombsäker på en långsiktig lösning, den som min tro är fast grundad på. Att världen som den ser ut nu kommer att ersättas av en fridfull värld med en frisk jord och mänsklighet. Utan otäcka världsledare eller grymheter och orättvisor, sjukdomar och ond bråd död. En värld där man vaknar utvilad och odlar sin trädgård.

Jag tror helt och fullt på att det kommer ske i vår livstid, och det behövs minst sagt. Det är så mycket som behöver fixas, lagas och lappas. Det är så mycket störningar och grundläggande problem som måste styras upp. Det är så många onda cirklar och moment 22 som måste brytas. Och vi behöver hjälp från ovan. 

Hur mycket välvilja vi människor än har och hur mycket godhet som än finns så klarar vi det inte själva. Och vi behöver inte det. Klara oss själva. "Kan själv". Vi behöver funka i ett system som det var tänkt från början. I ett med skapelsen och skaparen. Självständiga och starka men i symbios med en högre makt. Som grönskan behöver solen.

"Faith is the substance of things hoped for, the evidence of things not seen."

                            - Hebr 11:1 (King James version)


Detta är bara 
tillfälligt!

Du har mått
 bättre och 
kommer att må
bättre igen!

Snart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!