Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

tisdag 28 mars 2017

Läkarbesök via FaceTime och fina torkade tulpaner

Förra veckan var det premiär för att prata med min läkare på vårdcentralen via FaceTime. Å vad det gick smidigt. Mindre stress och grundligare genomgång av min nuvarande hälsostatus. Jag kunde ligga ner på sidan hela tiden och slapp alltför stor krasch annat än hjärndimman som kommer av att bara tänka.

Hade jag haft lite mer ork över nu så skulle jag ha berättat för er mer om vilken skillnad min nya arbetsterapeut gjort och gör för att livet med svår ME ska funka lite bättre och för att livskvalitén ska höjas ett litet snäpp. Det är hon som fört en dialog med min vårdcentral för att anpassa vården på bästa sätt för mig som sängbunden. 

Jag får berätta mer längre fram och kanske lite pö om pö, vartefter jag får mer perspektiv på hur dom olika insatserna påverkar min vardag. En grundnyckel är i alla fall att stödet är individanpassat och att en stor skopa empati ligger bakom arbetsprocessen.

Så till tulpanerna, jag har sagt det förut och jag säger det igen: Tulpaner är bland det vackraste man kan torka! Så skirt och skört! 




Såhär såg dom ut färska:



2 kommentarer:

  1. Vad bra att du äntligen får vård anpassad efter din sjukdomsnivå. Det borde ju vara en självklarhet egentligen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nilla! Ja, ingen ska behöva kämpa för att få rätt vård! Kram <3

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!