Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

söndag 7 maj 2017

Det här är ett inlägg som jag ska påminna mig om dom dagar då det behövs lite pepp

Bra grejer just nu:

Munhälsobedömningen här hemma gick över förväntan! Jag fick godkänt och beröm och kände mig som en 5-åring som får bokmärken av tandläkaren. 
Tandhygienisten var rätt förvånad över att jag varken hade hål eller tandsten som behövde fixas. Jag med, fast jag hade det på känn. Gött, nu behöver vi inte krångla med hemtandvård på ett tag!

Jag är beviljad solfilm som bostadsanpassning! Nu kan solen och värmen komma! Och det betyder att jag troligtvis slipper byta rum under sommaren när det är som ljusast och varmast. En otrolig lättnad.

Mina dahlior har fått blomknoppar!

Vi har ätit våfflor med glass på balkongen utan att frysa, få astma av tvättstugelukten eller bli überdåsig av björkpollen!

Henrik Berggrens hela album! Wow. Väldigt glad att jag orkade lyssna igenom den på raken härom dagen, det är ju inte självklart. Gillar varenda spår, texten, nya djup i rösten och produktionen.

Jag har njutit av vitsippor som min man har plockat till mig i två omgångar! Dessutom har jag tålt att ha dom i samma rum som där jag ligger och vilar utan att nysa eller få migrän av lukten. Samma gäller den vackra franska tulpanen jag fick härom dagen.

Min stukade fot har hämtat sig snabbare än väntat! Jag stukade den rejält häromdagen när jag skulle kliva in i bilen efter ett vårdbesök. Sådär rejält som man ser att fotbollsspelare gör, och så klarar man inte att se reprisen för att det är så otäckt med vridna kroppsdelar.

Snickaren har varit här och gjort om diskbänken och denna gång blev det bra! Han kom ensam, parfymfri och återställde kaoset som kollegorna lämnat efter sig för några månader sen.

Min rullstol är här nu! I veckan blir det premiäråk när jag ska kolla synen hos optikern. 

JAG VAKNAR INTE AV FÅGELKVITTRET ELLER LJUSET PÅ MORGONEN! Såå vansinnigt lättad av det. Förstår ni vilken livskvalité att äntligen kunna lyssna på fågelkvitter utan att vilja, hm, va väldigt elak mot dom små sköra varelserna?






4 kommentarer:

  1. Heja! Heja! Själv blev jag mordisk inatt när nån tjutande, tutande fågel började leva om kvart över tre. Och sen när jag gick upp nån timme senare för att få kroppen att börja om att försöka somna, så hade det börjat ljusna ute, och jag minns varför jag alltid blir vårdeppig! Fågelsång och sol brukar de flesta gilla... Men så glad för dina framsteg. Fina såpbubblor också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja dom ljuden och allt ljus är tortyr! Vet inte varför jag tål det bättre just nu, och hoppas såklart det håller i sig, men det vet man ju aldrig.

      Radera
  2. Vilket underbart inlägg att läsa!! ❤❤
    Så glad för din skull ❤

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!