söndag 28 maj 2017

Jag blir sjuk av solen och UV-ljus

Har testat att sola på balkongen i några dagar men blir sjuk varje gång. Suttit högst 10 minuter per dag och under parasoll men kroppen tål verkligen inte. Legat i timmar sen med influensasymptom, värk och frossa. Jag som älskar solen!

Men snabba stunder funkar och det är jag glad för! Jag kan gå ut och titta lite på växterna som frodas och ta lite foton. Sen njuter jag i efterhand nerbäddad i sängen. 

Vilka underverk jag får se varje dag när plantorna växer och frodas! Jag upptäckte att man kan köpa plantor online från odla.nu och även få hemleverans, så nu har jag beställt en liten omgång till som jag ska plantera i tulpankrukorna när dom har vissnat. Ingen ny jord utan bara ner med ny planta, och så hjälper hemtjänsten oss med vattning.








2 kommentarer:

  1. Vad smidigt att det går att beställa hem plantor. Det måste jag testa ;-) kram

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!