måndag 26 juni 2017

Överraskningsblomma!

Jag fick ju en så vacker ängsbukett av min väninna, och det mesta vissnade efter några dagar, men i buketten fanns en blomstängel som bara hade blomknoppar och som höll sig trots att dom andra blommorna vissnat.



Jag hade ingen aning om vad det var eller om den ens skulle blomma, men så la jag ut en bild på den i ett växtidentifieringsforum och fick till svar att det är en krollilja. Och nu äntligen har den börjat blomma! Så vacker! Vilken överraskning!




Den vita blomman tror jag är hundkäx men kan lika gärna vara kirskål, det är tydligen väldigt lika blommor på dom. Jag älskar korgblommiga växter! Hopas så på att min vildmorot tar sig, den heter Queen Annes Lace på engelska och har också vita små blommor i korglika ställningar. Det ha vanlig morot också, vilket jag också planterat, alltså kört ner en hel morot i jorden, men den har inte tagit sig alls än.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!