måndag 31 juli 2017

Jag testar att twittra här istället

Jag gillar konceptet med Twitter men jag har inte kapacitet att hänga där eller på andra sociala medier som jag skulle önska. 

Men vissa dagar har jag sånt behov av att bara slänga ur mig en kort tanke som precis kommit upp, den kan va helt meningslös, men för mig viktig att komma ihåg. Tankar är så bra. Ju.

Så jag kanske twittrar och tänker högt här istället. Och blir det 141 tecken så är det ingen som stoppar mig. Hur bra?

Dagens tweet:

Snart Skype med min läkare. Nervös. Kommer hon lyssna och ta symptomen på allvar? Har jag allvarliga symptom? Har jag en tarmsjukdom? 

En månad med hemska smärtor i mage och rygg, ny typ av smärta. Kallsvettig och svag i benen.

Inte sett havet denna sommar än. Måste se havet. Hellre hav än undersökningar. Men hellre undersökningar som förklarar symptom. 

Gärna bra förklaringar. 'Bra' som i att det går över.

4 kommentarer:

  1. Hoppas på "Bra som i att det går över" Skickat många krya kramar så du vet att jag tänker på dig🤗😚

    SvaraRadera
  2. Fy. Det räcker nu! Jag tror jag har endometrios på tarmen, men det kan vara något annat. Vet inte om endometriosen fortsätter växa fast man behandlar med hormoner. Men jag orkar inte gå fler rundor med vården. Är det en tumör och jag dör, och? Jag har snart ingen energi kvar ö h t. Jag har redan glömt vad du skrev, fick du nåt besked? Och vad var det? Din skypehaka skrattade jag åt. Ser likadan ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, turerna med vården är tuffa när man har så lite energi, ännu mindre med ökade och nya symptom! Men min läkare ville vara så effektiv som möjligt eftersom hon vet att jag blir ännu sämre av att ta mig till vc, om så bara för att ta prover, så hon skickade remiss direkt till kirurg på en privat klinik som kollar tarmarna. Jag var hos dom på gastroskopi för 2 år sen och dom var kanon. Jag fick vila i ett eget rum innan undersökning och slapp väntrummet. Väldigt lite folk och mycket fin personal. Det är väl troligt att det är något med tjocktarmen, inflammation eller retning. Hoppas innerligt att det inte är kroniskt utan en tillfällig grej.
      Kram!

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!