onsdag 19 juli 2017

När vi släppte ut fjärilarna i friheten

Det var väldigt speciellt. Inte alls sorgligt, bara fascinerande. Vilken resa vi fått följa med på! Jag är så stärkt av att ha kunnat se skapelsen på så nära håll. Trots svår ME så har ju jag ändå möjligheten att kunna vara med lite, klara lite intryck små stunder på dagen, och det är jag så tacksam för.

Allt gick rätt snabbt och det var lika bra, för jag hade väldigt svårt att sitta upp ute på balkongen, och dessutom ta bilder, på grund av mina ryggsmärtor som jag haft ett tag nu. Är inne på tredje eller fjärde veckan med smärtor i både rygg och mage och jag är rätt tagen kan man säga. Fy vad jag har gråtit och brutit ihop var och varannan dag. Nog om det. 

Fjärilarna ja. Dom har ju mest flaxat runt som yra höns här inne i sin bur gjord av ett myggnät, men så fort dom kom ut på balkongen visste dom hur dom skulle flyga. Högt över taket flög dom iväg! Ett par av dom dröjde sig kvar litegrann på min hand och på nån blomma på balkongen, men det var stora vida världen som gällde sen efter bara några minuter.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!