tisdag 8 augusti 2017

Idag är det Severe ME Day och jag orkar knappt tänka på det

Jag har en tuff period nu, kroppen är så belastad av både det ena och det andra. Igår spydde jag när jag skulle ta morgonmedicinen, för den fastnade i halsen. Jag har aldrig spytt av det förut, men fastnar i halsen gör det under perioder med astma, både av mediciner och mat.

Jag hann inte väja och diverse madrassöverdrag, lakan och bäddmadrasser fick åka in i maskin. Min man slet och jag försökte att inte spy igen. Kändes som att vara småbarnsfamilj fast jag är bebisen som spyr och inte fixar att torka upp själv.

Och då har jag det bra ändå. Om man jämför. Om man ser filmen Sykt mørkt och får en inblick i hur det är att ha den svåraste formen av ME. Där jag lätt kan hamna om jag ska va krass. Just nu vill jag va krass och beredd, för om jag väl hamnar där vill jag veta vad som väntar.  

Filmen Sykt mørkt handlar om Bjørnar och Kristine som ligger i mörker och inte har varit ute ur sängen på flera år. Filmen är stark att se men visar även lite hopp. Kristine svarar bra på en behandling och blir såpass bra att hon till slut kan lämna sitt mörka rum. Bjørnar har jag nyligen skrivit om, han är tyvärr fortfarande väldigt sjuk. 


Just nu går filmen att se med engelsk undertext på Vimeo, skriv ordet "fenomen" som lösenord: 

4 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!