torsdag 7 september 2017

Det är höst nu

Jag älskar ju hösten och om sensommarvärmen ändå ska utebli så får hösten gärna komma redan nu. Några gula löv har redan fallit och jag njuter av ännu en årstidsskiftning.

Hortensians höstfärger är helt makalöst vackra i sina skiftningar, har pressat några av blommorna och hoppas färgerna blir bra. 

Den blodröda kärleksörten blommade sent och blev inte blodröd i år. Men fin ändå såklart.

Alunroten blommar en andra omgång och jag är så stolt fastän jag knappt gjort något. Dom klarar sol, torka, övervintring utan skydd och väldigt trångt utrymme i balkonglådan. 















2 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!